刺青/Irezumi

  • alt text
  • alt text

第四十七回/47th session

English follows after Japanese

「今日は目の毛細血管をやるから、調べるんでちょっと待って下さい。」

と言い、スマホで画像検索されていた。

「やっぱり外から内に向かって走るんだね。よく勘違いして逆向きに走らせてるのもあるからね、確認して良かった。」

完成された大作も、こういった細部のこだわりの積み重ねだと思う。

筋彫りのえが普通に良い作品でも大半が「凄い?」というインパクトを残せない理由はこれに尽きるだろう。先生やその他凄い作品を残している彫師は、細部のこだわりがすごいのだ。

影の付け方、鱗の埋め方、着物の柄等々に一切の妥協がない。もちろんセンスが有ることは言うまでもないが。

彫り終わると、

「目が凄いね、これで睨まれたら何でも喋っちゃうよ」

おお、やっぱり厳ついな。閻魔の気持ちがこもった表情だ。

今回は比較的痛くなかったが、彫り終えた後の痛みは平等に襲ってき、背中を燃やしながら帰路につく。

"We will do capillary on eyeball, I will search so please wait for a bit."

then he was searchin the image on the mobile.

"OK, I got it now. Some people misunderstands the line flow, so it was nice to search beforehand.

What make big piece is a pile of these small detail.

Even outline is great, due to the above reasons, many of completed piece do not strikes us with the impact. Master and other great artist has much deeper details than others.

Shading, filling scale, patern of Kimono, and so on, there is no compromise.

After finished,

"Great eye, if stared by this eye, no one can tell a lie."

It didn't hurt this time, but still my back was burning on the way back to home.

  • Instagram
  • Date
    Feb 07, 2015